2011年3月21日 星期一

【惡人】久石譲×福原美穂 Your Story





影片來源-- http://www.youtube.com/watch?v=j-9yhMESWx4&feature=related



這是一部節奏很緩慢的電影,但之中藏有不少人際與情愛上的矛盾觀點。在最後電影片尾曲由久石譲和福原美穂合作的《Your Story》,其歌詞讓我蠻衝擊的,不過這種「帶有錯誤不悔的愛」參雜社會事件曾出不窮,回歸到人心是多麼複雜的,而非絕對的人格養成。




音樂來源--http://www.youtube.com/
watch?v=05DYPVFPD5A&



-----------------
【Your Story】
作詞:胡麻本りさ/ 作曲:久石譲/ 歌:福原美穂

It's dark and cold, out where we stand alone/ Beneath the ground, down deep the ocean/
What have I done? What have you done wrong? Our deep embrace, will you remember?
The silence's gone/ There used to be an empty space/
There was no fear there's nothing to chase/ Until you came and opened the way/
And fear that loneliness will tear my heart away/ Come stay and hear the hearts of melody/
The warmth of skin, the gentle kisses/ Could this be love…?/
Sometimes I ask, why things have gone so wrong? I've waited long, believed for so long/
My angel face, has slept with tears in her eyes/
“Don't leave me please”, will I desert her how it was done?
She has no one, no place to go/ She dreamed to have a place to belong/
What we both long a place, sweet home/ If I could un-wine the time and stay with you/
Still dark and cold, out where we stand alone/ Beneath the ground, down deep the ocean/
We both have lied, and kissed a sad good-bye/
Your deepest love remains in my heart,how I love you so…



【你的故事】
作詞:胡麻本麗莎/ 作曲:久石讓/ 歌:福原美穗

它是如此黑暗與冷酷,我們孤獨並肩的在哪裡/ 在地面之下,墜落那深深的大海裡/
我做了什麼呢?/ 你又有什麼錯呢?/ 我們深擁著,你還記得嗎?/ 沉默的消失了/
那裡曾經是有個空間/ 那裡沒有恐懼也沒有什麼追逐/ 直到你來了,而且為我開闢了道路/
而恐懼與寂寞將會撕裂我的心/ 聆聽到並逗留在心中的旋律/ 這溫暖的體溫,溫柔的親吻/
難道這就是愛…?/ 有時我會問,為什麼事情會走到如此錯誤之境?/
我等了很久,長久以來的相信/ 我的天使臉龐,她眼中帶著淚水入眠/
“請不要離開我”,我是否將放棄她到底要如何去做呢?/ 她沒有任何朋友,沒有地方可去/
她的夢想是有個屬於自己地方/ 我們倆都渴望一個地方,一個甜蜜的家/
如果我可以在放鬆的時間和你相處在一起/ 依然如此黑暗與冷酷,我們孤獨並肩的在哪裡/
在地面之下,墜落那深深的大海裡/ 我們倆都在說謊,並親吻著哀傷的告別/
你最深刻的愛會留在我的心中,我是這樣如此的愛你…




沒有留言:

張貼留言